08 september 2007

Sommarrapport

Jag tänker som så, att en av anledningarna till att jag inte skriver, är att jag inte är nöjd med det jag har att skriva om. Inte nöjd med situationen. samt att jag inte haft nån energi över till nånting annat än just det nödvändiga. jobb, sova, äta, supa för att dränka tankarna av missnöje som ibland ploppar upp. missnöjet över den situationen jag sitter i. och ångesten över att jag snart ska flytta och ge mig ut på äventyr igen. jag trivs riktigt bra här i halmstad. trots att jag är missnöjd. jag förstår inte riktigt själv.

Men vad har hänt i sommar egentligen?
1. Jag har jobbat häcken av mig. På ett sketet sommarjobb har jag jobbat ihop 37000 efter skatt. Jag upptäckte förstås försent att jag borde jobbat mindre, med tanke på att CSN dras in om man tjänar över 50000, innan skatt. attans. så, hösttermin utan CSN, here I come. drygt.
2. Jag har blivit lovad fortsatt jobb på det sketna sommarjobbet under hela hösten, tänkte yay där löste sig mina ekonomiska problem. Fast i förra veckan gjorde min chef en totalomvändning och drog tillbax sitt erbjudande. kuken. älska trygga arbetsförhållanden.
3. Jag har varit sjuk. Inte dödssjuk, men en seg sommarförkylning i 12 veckor suger livslusten ur vem som helst. Efter tio veckor fick jag öroninflammation och penicillin. å sen fick jag en annan öroninfektion och nya mediciner. Snart når jag högkostnadsskydded. Inget att direkt hurra för...
4. Det har regnat.
5. Hånglade runt med en av killarna på jobbet (smart, Klagan, smart) ett tag tills han började hångla runt med en annan tjej, förstås från en annan krog. Ja jesus...
6. Roddat nollning, vilket bestod av tio dagars slit och möda å lite sömn för att fixa roliga saker åt 25 nollor som ändå inte ville vara där. Jag hatade dem innerligt, ända tills vi festade ihop då jag älskade dem allihop...

Sen började skolan.

2 kommentarer:

malin sa...

Jag blir en smula upprörd varje gång jag råkar öga mot öga mot systemet. Att en flitig student som arbetar ska straffas går över mitt förstånd. Vem säger att sommarlönen inte är pengar till en resa eller andra utsvävningar enbart CSN inte räcker till? Nej, nu ska jag lämna det.

Istället säger jag; kul att se dej! Hoppas du mår bättre =)

Klagan sa...

Ja, jag förstår inte riktigt heller. De tycker att man skall komplettera sitt studerande med att jobba, men samtidigt hävdas det att en student inte borde vara beroende av ett jobb vid sidan av studierna, studier i sig skall anses vara ett heltidsjobb. Vilket det också är. suck...

Tack så mycket för omtanken, och ja, jag jobbar iaf på det. :) trevligt att du fortfarande vill läsa om mig. :)