30 december 2008

Året

Jag kan också.

Ekonomi. Tja, farmors arv och erasmusstipendie hjälpte onekligen. Annars är det nog dyraste året hittills. Inget sommarjobb blev det heller. Fattig student. Familj. En begravd farmor, en begravd gammelmoster, en begravd bror till gräddnos, en bortsprungen katt. Det har varit ett tungt år. Men min bror har gift sig och jag hade en underbar sommar i stugan med mamsen, papsen och katten. Guld värt. Hälsa. En akut blindtarmsoperation i Venedig och en visdomstand senare, konstaterar jag ändå att jag kommit lindrigt undan i år. Inom ämnet förkylningar, vill säga. Kärlek. Efter ett krossat hjärta i början på året så krashade jag. Först i juni träffade jag Mr.Doctor, som var den enda som kunde intressera mig. Sen åkte jag hem till svedala igen, med diverse sporadiska pojkkontakter som följd. England har hitintills resulterat i två mindre lyckade förbindelser, varav P nog smärtar mest. Plugg. Har det varit gott om. Italien gick tillslut riktigt bra, efter mycket slit. England är ett helvete, men lönar sig i längden. Enligt frisören resulterar all min pluggstress i håravfall. Spännande. Vänner. Har jag gott om, och tur är väl det? Tragiskt att jag aldrig kan samla alla i en ask och bära med mig, var jag än går i världen. Vore praktiskt. 2009: Innebär ytterligare ett halvår i England. Sen, vem vet? Borde jobba på sommaren, måste plugga på hösten. Önskar åka iväg till Australien vid årsskiftet: drömmar är till för att uppfyllas.

Snodde upplägget från dig, Malin, men jag kanske inte är helt ute och cyklar när jag påstår att det är ett relativt välspritt sådant...?

Inga kommentarer: