23 september 2006

Saknar


K ringde idag. Ända från Australien. Ett annat liv, en annan tid. Allt var så lätt då? Ha, näe, fan heller att det var. Men det dracks många cruisers... Så många att alkoläsk idag för mig är odrickbart.

Ja oj, vilken tid. Vilket språk. Minnen... Hon fick mig att minnas en massa minnen. Jag vill läsa min dagbok från den tiden. K.O. Jag var riktigt kär i honom. Helt sanslöst laddat när jag träffade honom 2 år senare. Vi pratade, skrattade, tog igen tiden. Kändes som om jag var med i en film. Idag känns det väldigt avlägset. Var det jag? Haha, vi sa att vi skulle ses om två år igen. ...Det är nu till jul det. Jag kommer inte åka tillbaka i jul. Snyft.
Haha, när jag strulade med K:s bror. Ojojoj vad knäppa vi var. Fast hon var ju inte bättre själv, tur i oturen. Ja, oj. Knas.

K var full när hon ringde. Men hon nyktrade nog till lite pö om pö. Pratade om ditten och datten. Ja oj så avlägsen den tiden känns. ..Tänk att jag kan längta tillbaka så mycket trots allt...

Inga kommentarer: