05 mars 2007

Tjaee...

Ja, den drabbar oss tydligen alla, den där bloggdöden. När man skriver och skriver. om ingenting. för skrivandets skull. Typ som jag har gjort ett tag. har det blivit som en drog? "Jag vill göra mig hörd" istället för hög. å då blir det såklart ganska tråkigt att läsa. när det som står varken är tänkvärt, intressant eller relevant.. Ja, chesus.. sagt det förut, men när jag började skriva mådde jag ju kasst. å då behövdes det kanalisera. å då skrev jag lite inkognito sådär. för att det gör det lätt att uttrycka sig. nu är det väl inte särskilt svårt att ta reda på vem jag är, om man vill? Å flera som läser känner mig irl. å då blir det. tjae. trevligt, men anpassat. lixom. Jag kan alltid skriva på nytt ställe förstås. men. orka. å så är det trevligt att bli läst. :) dilemma dilemma.

Annars kan jag meddela att när du skriver C-uppsats är det sjukt viktigt att se till att den är
a) Tillförlitlig
b) Har god intern giltighet
c) Har god extern giltighet

Jag sa ju att jag var tråkig.

2 kommentarer:

malin sa...

d) har förmågan att avsluta den.

Det gjorde inte jag =)

Klagan sa...

men, du klarade av a-c! strongt.