13 november 2006

Mischmasch

Vet inte riktigt vad jag vill skriva. Om pojken. Pojkar. Stockholm i fyra nätter. hos honom två. första natten bra, andra natten sovandes. tråkig. ensam. trots sällskap. När ska jag träffa han som inte bara flörtar, utan verkligen tycker? som inte tröttnar? som bryr sig, på riktigt? jag har så sjukt mycket att ge, men det verkar vara ont om mottagare. på riktigt.

Självklart är jag besviken. men jag vet i alla fall. nu har jag koll på hur det är. det är okej, även ifall det inte är riktigt vad jag önskar. men jag vet. jag är så vuxen, så mogen. så duktig.

Undrar när jag exploderar. När självförtroendet går i bott igen. Som en tidsinställd bomb. Tick tack tick tack tick tack...



Att jag kan börja gråta till marschmusik måste vara ett tecken på att jag är förstörd för all framtid. Så är det bara. My sanity is never ever coming back.

Fick tillbax en godkänd tenta idag, OJ vilken sten som föll från mitt hjärta. jag måste ta tag i mitt plugg. bli en motiverad, duktig student. bra å klara alla tentor, vore det ja. Nu svamlar jag. men det gör inget, det är jag som bestämmer.

Inga kommentarer: