03 april 2007

Arbetsfilosofi

Tjae, det gick ju också vägen. En till provjobbning. På två helt olika restauranger. intressant. Tänk, jag känner mig fortfarande ny i gamet när det kommer till jobb. Jag har lixom inte ägnat mig så mycket åt det. hittills. vilket kanske låter lite slacker, men asså, jag har ju gjort annat. Vet inte om jag riktigt vill räkna mitt au-pairhalvår som ett jobb. det var ju så mycket mer. å lumpen, tjae, då får man ju lön, man måste prestera, men det var ju mer som en utbildning. tryggt å bra. så ja. sommarjobb iofs. och förra julen. that's it. men restaurang har jag ju inte jobbat på 2 år, typ. äh, det kommer tebax, får se det som övning. ger färdighet.

Annars är jag rätt trött.

2 kommentarer:

Joanna sa...

oh! jag är länkad ju. jag känner mig märkligt glad och smickrad.
bloggvärlden, så konstigt den gör med mig ibland.

sommarjobb ger bara ångest. för att man måste ha pengar över sommaren men lönen kommer ändå inte förrän i slutet och jag har tänkt varje vår jag MÅSTE spara men jag har hittills aldrig gjort det.

Klagan sa...

hehe, det har du varit länge, länge. :)

ja, jag vet! i år ska jag spara mängder, så det så. ...tsss...