17 april 2007

Listad

Jag snor lite hejdlöst.
för jag har fan inget vettigt att säga.

Tio första
Första bästa kompis: Ulle. eller vänta. nej, Anna. Sen flyttade hon 2 km bort och försvann ur mitt liv.
Första bil: Fortfarande billös.
Första kärlek: Oskar Andersson. Sen flyttade han till Molkom, men som tur var kom Anders Bertilsson.. det var tider det. haha
Första husdjur: Katten Sigge. Han sprang bort när jag var två.
Första semester: I forna jugoslavien.
Första jobb: hmm... på typ fotbolls-vm för damer i början av 90-talet. tror jag stod och sålde lotter..
Första köpta skiva: Pandoras singel "One of us". tog mig nog 5 år innan jag insåg att det var en cover.
Första riktiga kärlek: Jonas
Första piercing: Naveln.
Första konsert: hmm... det var en klassisk konsert med Värmland symfonietta, tror jag. var 10 år nyss fyllda och fick lära mig den hårda vägen att det inte lämpar sig att applodera förän dirigenten tagit ner sina händer.

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Öl på Gastons i lördags.
Senaste bilfärd: igår.
Senaste filmen du såg: Princess of Thieves. se den inte
Senaste ringda telefonsamtal: till Generalen
Senaste bubbelbadet: oj, det var länge sen. minns jag inte...
Senaste spelade cd: Vinicio Capossela
Senaste kyss: Tjae... i januari.
Senaste gången du grät: I går.
Senaste måltiden: Nyss. den var god. pasta med vitlöksköttfärssås

Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: . näe.

Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: jao
Fastnat med blicken i någons urringning: händer titt som tätt.
Fått ditt hjärta krossat: twice.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: ja.
Busringt till någon: ja, vi brukade busringa till en datingservice i 5:an och lyssna på flåsande stackars ensamma män. hemska barn.
Haft ett one night stand: några stycken
Blivit kär vid första ögonkastet: nej. men jag är optimist.

Sju saker du har på dig just nu
1. grön tröja
2. rosa linne
3. vitt linne. ja, lager på lager håller mig varm
4. eh.. bh
5. jeans
6. trosor
7. va fan, jag har inte sju saker på mig. ...Klocka! wee haha

Sex saker du gjort idag
1. vaknat till grannens slagborr i betongväggen
2. funderat på att mörda grannen
3. gått ut i korridoren för att mörda grannen och insett att det inte går att lokalisera vem som borrar
4. gått in och svurit i duschen medan grannen borrat mig i örat. typ
5. varit på arbetsintervju. sweet.
6. handlat 2 flaskor vodka, 1 box vin och 2 paket vicks blå till overallsgasquen i morgon. ojsch...

Fem favoritsaker utan rangordning
1. min säng
2. min flöjt
3. min lägenhet
4. min dator
5. min vattenkokare

Fyra personer du kan berätta allt för:
1. M
2. Gräddnos
3. Generalen
4. Blondie

Tre val:
Blått eller rött? Varför då? Blått. tjae. det är så. blått är flått. eller så..
Sommar eller vinter? sommar och sol
Choklad eller chips? chips.

Två saker att göra innan du dör:
1. resa överallt
2. lära mig förstå världen

En sak du ångrar:
Att jag inte hållit mer på min integritet. bättring.