24 april 2007

Ica-vardag

Ibland funderar jag på hur många gånger mina föräldrar tappade mig i backen när jag var liten.

För idag, då skulle jag lära mig nått nytt. Jag skulle lära mig självscanning på Ica. "Trial and error" sa jag till tanten som skulle förklara för mig hur man gjorde. Så det ägnade jag mig åt. Det var rätt kul. i alla fall för Generalen som var med och fick visa mig att "nej, Klagan, du ska läsa in streckkoden som står på produkten, inte på prislappen på hyllan". Oj va kul hon och de två Ica-anställda plocka-upp-varor-på-hyllor-människorna hade åt mig när jag stod och försökte få min dumma maskin att läsa streckkoden för min tandkräm. Kul att man kan roa nån. Men, skratta bäst som skrattar sist, det var Generalen som fick vänta på långsamma jag hela butiken igenom för att sedan, som tårta på moset, stå i den långa hemska kassakön. Moahaha.

Om ni fnular på varför jag inte skriver om vettiga saker så är det för att all min vettigkvot i hjärnan går åt till skolarbeten. typ.

Inga kommentarer: