28 juni 2008

Post

En vecka innan jag skulle åka hem till Sverige igen träffade jag mr.Doctor. Det blev lite krångligt, eftersom han har flickvän. En svensk sådan.

Fan att man inte är en ängel, alltså.

Till mitt försvar kan jag säga att jag stod emot väldigt länge. 6 dar, faktiskt. å oj vad han fick jobba. Å oj vad många gånger jag sa "nej" till hans kyssar och började fråga honom om hans flickvän. "Det är jobbigt med distans, och jag tycker verkligen om dig. du är intressant" var hans anledning och motivering till att han inte skulle behöva skämmas för att han uppvaktade en annan flicka så intensivt. Tillslut då så gav jag med mig.

När två människor finner varandra, och fattar tycke för varandra så intensivt som vi gjorde, då är det svårt att hålla på sina ideologier. Tänk om inte känslor fanns.

Hur som, jag tänkte komma till att jag fick ett mail från honom idag.
Hur försvarar han det för sig själv?! Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Visst, jag tycker om honom, men jag har allvarliga problem med att han gör så mot sin flickvän. Han som är en sån underbar person. Suck. Tänk, om världen ändå kunde vara svart och vit. Så mycket lättare...

Inga kommentarer: