27 augusti 2008

Linköpingsarbete

Jag har hunnit att tänka på många saker på en vecka. Livets resa, till exempel. Den förestående döden och ångesten över att inte vara för alltid. Att ingenting går att bromsa och att ingenting i slutändan kommer spela någon roll.

Sen har jag även:
spacklat 5 rum
målat 2 tak
målat 3 väggar
spacklat, slipat och målat alldeles för många lister för att det ska vara roligt
sågat kökslister och tråcklat på plats
haft sönder en massa kökslistfästanordningar
slipat upp blodvite i händerna
andats radon och tapetludd
upptäckt att knogar är överflödiga och ansiktsmask livsnödvändigt.

Samt:
ätit svägerskas mumsiga mat
tryckt i mig mängder av kaffe för orkens skull och gelatingodis för blodsockernivåns skull

Jag har gjort min bror en bamsetjänst. det känns enbart guld.

Inga kommentarer: