31 augusti 2008

Sommaravslutning

Jag följde med mor och far ut till sommarstugan för en sista helg i paradiset, innan hösten kickar in på allvar. och innan jag åker iväg till England. Det är bara 2 veckor kvar nu. knappt. Tänk, tiden går så fort, varesig man har roligt eller inte.

I stugan gjorde vi inte mycket mer än njöt av varandras sällskap. Samt städade, klippte gräset, lagade mat, plockade svamp, tog upp flotten, badade hottub, solade mellan molnen och hade gäster på lunchbesök. Jag kom på mig själv med att vara sysslolös, lynnig och irriterad över att vara där. det var inte så bra. Men så kan det kännas ibland, när jag vet att den här sommaren bara är en transportsträcka mot någonting annat. det är inte så bra, att jag inte alltid klarar av att njuta av nuet. Det borde jag göra oftare.

Inga kommentarer: