04 februari 2007

Hemmavid

Hihihi, jag sitter vid en så schleten gammal dator så det är inte sant! Men, den funkar jhu, det är mer än man kan säga om vissa andra. Däremot knarrar den sådär mysigt som alla datorer gjorde när jag var liten, ja, det är nästan så jag blir barndomsnostalgisk. Den lilla skärmen ger ifrån sig ett surrande ljud som går i vågor, ja, det är riktigt härligt! ...tur att jag inte behöver stå ut med det här jämt.

Nu har jag varit hemma hos mor och far hela helgen. Riktigt skönt. Det var kul att komma hem oanmäld. Alla hade gått och lagt sig, så jag tassade upp till mamma och pappa och sa halooo lite försiktigt. Pappa vaknade som vanlig med hjärtat i halsgropen och mamma fick ur sig ett litet tjut innan de förstod vad som hände. Min bror+sambo hälsade jag på först vid frukosten. Brorsan blev nästan arg, han tycker inte om oväntade överraskningar. Jag och sambon retade honom hela helgen, riktigt underhållande.

Jag borde förstås inte vara förvånad, men varje besök hemma följer ett visst mönster och innehåller vissa givna rutiner. Såsom mat med lite mer sprit och vin till än vad mor och far normalt sett dricker. Detta bör påpekas hela vistelsen igenom samt diskuteras minst 3 gånger lite mer ingående. Funderingar kring varför det är så, etc. Givet är även ett torpetbesök, där jag nu senast fick ont i magen för att de tagit bort så mycket skog runt. Vad är det för fel på träd? nej, jag är nog något för konservativ... bättring. Sen är det ett farmorbesök med kaffe och kaka varje gång. Mamma måste alltid påpeka hur illa hon tycker om dessa halksäkra vårdgolv minst 2 gånger. Sambon blir alltid rastlös över hur lite det finns att göra och hon måste gå ut å gå en massa för att inte spricka. Knas

Kontentan: Jag älskar min familj och alla deras små egenheter. jag önskar bara att de inte var så jävla förutsägbara hela tiden. och insnöade utan perspektiv på nånting. Grrr. Själv är jag såklart perfekt.

Och ödmjuk.

Inga kommentarer: