21 februari 2007

Pakter

Grattis min vän i Finland (Åland kanske?) du blev min 1000:e besökare!

Lyfter på hatten.

Den här dagen har jag drömt om. Ärligt alltså, jag har faktiskt drömt om det! ...fast då var det fanfarer och blommor och tårtor och galej. Så är det i drömmar. Men nu äter jag inte tårtor, å det är alleles för dåligt väder för att gå på galej. Har en pakt med mig själv att inte äta godis, chips, kakor, småäta etc. på ett tag. Inte så att jag behöver banta, nej, det är inte det som är målet på något sätt. Det är bara det att jag har en tendens att ersätta all mat med sånt. efter ett tag mår man lite dåligt i fabriken. Så nu är det bättring på g. ...Spriten vet jag inte riktigt hur jag ska göra med... ..men är ju pank tills på fredag, så än å länge är det ju lugnt.

Annars har vi girls här en gemensam pakt. Inget sex utan kondom. Niente. Straffet blir ett nakendopp i Nissan. Så om ni ser en naken flicka i Nissan ska ni skälla på mig. Rejält.
Fat chance...

3 kommentarer:

malin sa...

Jag tänker ta för givet att det var jag. Yaaay! Klart som fan att vi borde käka tårta!

Ace sa...

1001 eller kanske 1010? Hittade hit idag, mycket trevlig läsning och du sporra mig att fortsätta. Kanske också borde gå med i småätandespakten, det enda jag vill e å småäta, känner så igen mig. Glasskiosken som ligger granne med mitt jobb talar till mig. Kom, bara en kula...yeah right det är ju billigare med 2 :)

Ha det!

Klagan sa...

Malin: ...okej då, jag är väl rätt övertalningsbar när det gäller tårta. men du får min grädde.

Ace: 1000. tro't eller ej. :) ..fast nu är det ju lite kallt för just glass... Välkommen hit hur som helst! Å skriv lite om australien för mig, saknar det som en galning!