18 oktober 2006

Lite

Lite nojig, så. Lite irriterad. Fräste åt en tjej i skolan idag. inte alls likt mig, men jag kunde inte behärska mig. å det var en sån löjlig grej jag fräste till om. men jag blev verkligen provocerad. Jag vill vara snäll. bara. jämt.

Satt och försökte plugga, men istället för att läsa in vad ett "open system" är för något så drömde jag mig bort till att jag hade en pojk som kramade om mig en hel morgon. Längtan trängde sig in i varje cell, bort flög alla tankar på plugg och jag försvann in i dagdrömmarnas underliga värld. Kände mig tom och okoncentrerad sedan. ännu mer än tidigare. hur är det möjligt? man frågar sig gång på gång...

Dags att sova mig bort i de djupa drömmarnas dalar och nej, fasen, försöker jag skriva prosa för mig själv? Undrar om det är där han finns, kanske... ska gå å leta. nu.

Inga kommentarer: