14 december 2006

Radiotjänst

Jag är en duktig medborgare av det svenska samhället. Jag hade anmält tv-innehav. till skillnad från resten av alla de studenter jag känner. Men nu är den trasig, stora burken, så jag har varit smart, fattig student och avanmält den. Det var ganska lustigt.

Klagan: jag tänkte avanmäla mitt tv-innehav
Radiotjänsttant: vad är orsaken?
Klagan: min tv har gått sönder och jag orkar inte laga den
Radiotjänsttant: jaha, men då får du höra av dig igen när den är borta ur lägenheten.

WHAT?! Man får alltså inte ha en trasig tv ståendes i sin lägenhet. nej, det ska man betala för. även ifall den används som blommlåda eller ljusstake i mitt fall.. jaha. Så där drog jag en lögn å sa att den redan var borta. klart att hon inte trodde mig, men det sket jag i, stod på mig, och får tillbax mina kära pengar. Så nu ska jag gå å vara orolig för att en radiotjänstgubbe plingar på dörren och tvingar mig betala avgift för min trasiga tv. Ska bjuda hem en kompis att hjälpa mig kånka upp den på vinden tills jag orkar göra nått åt eländet. Nästa år kanske. Livet utan tv är också bra. Nej, men asså, va fan, var är världen påväg? Jag är ju t.o.m för public service etc etc etc som man inte ska vara men det här är ju befängt. knassverige

I övrigt har jag varit stalker på Mired Downs hemsida, men bra musik är ju trevligt, så.
Lika stenförkyld som i morse. Snyft.

2 kommentarer:

Chrille sa...

Jag välkomnar stalkers på MD!

Radiotjänst är lite läskiga. På deras hemsida kan man läsa om hur man anger sin granne för tv-innehav. Så jävla DDR.

http://www.tjuvlyssnat.se/2006/10/den_blivande_un.html

Klagan sa...

Hahahaha, så ska jag säga. synd att man ser datorn från dörrn bara... men skit i det..