20 december 2006

Sängdags

Oh, pust, färdig för ikväll. Oh så härligt. 350 sidor genomplöjda på 2 dygn, inte så illa pinkat va? I morgon blir det till att plugga gamla tentor. Åååå det är så kul... näe

Det är intressant att sitta och plugga såhär intensivt ändå, tankarna har en tendens att irra omkring lite mer än vanligt. Jag avklarar tio ämnen på en mening i boken, på ett ungefär. Förut satt jag och tänkte på Norah Jones när det spelades Those Sweet Words som fick mig att tänka på M som fick mig att rysa som fick mig att tänka på sex som fick mig att tänka på att det var ju faktiskt ett tag sen nu, som fick mig att tänka på flickorna och hur vi pladdrade om att det borde finnas tjockare kondomer som inte går sönder som fick mig att tänka på hur illa latex luktar. Som fick mig att tänka på Venedig och dess äckliga doft men underbara själ, som i sin tur gav mig hemlängtan. Allt detta under tappra försök att läsa meningen "Market positioning is setting the competitive positioning for the product and creating a detailed marketing mix" Grrrr...

Dags att sussilull. Om jag tar med mig Kotlers Principles of Marketing lär jag ju iaf somna bums, härligt.

Inga kommentarer: