31 december 2006

Hemma?

Fest ikväll. Eller, ja, samkväm, men sällskapet är festligt. Trevligt och mysigt.

Har jul, mellandagar, nyår och början januari hemma i Karlstad. Föräldrahem. Det har sin charm, men jag har nog tröttnat. Allt är likadant och samma ömma tår trampas på. Svårt att inte falla tillbaka in i gamla invanda mönster. Men det visste jag ju redan. Men tänkte som vanligt att det vara annorlunda denna gång. Haha. Är dock glad att vi inte har alltför stora problem eller huvudspöken. Jag tycker om mamma och pappa som de är, trots allt.

Nej, nu blir det nyårsfika med vännen polisen som ska bjuda på marängsvisch innan hon börjar jobba ikväll. Stackars liten. Själv är jag ute i skogen vid vänern. Mysigt.

Puss och Gott nytt år. Hoppas själv på ett bättre år för mig och mina medmänniskor. Hade tänkt mig en årskrönika, men det får vänta tills jag kommer hem igen...

Inga kommentarer: