15 december 2006

Självdestruktiv

Ibland är jag lätt störd. Och självdestruktiv. Som att jag lägger upp min blogg på bloggportalen, när jag tillslut faktiskt insett att jag vill att vad jag skriver ska läsas. När jag faktiskt tycker att jag säger något vettigt. Eller i alla fall något som borde höras av andra. Ja, när jag vill göra min röst hörd. Men vad är det med folk? Så dåligt skrivs det väl ändå inte här att det endast är värt bottenbetyg? Lätt negativ egokick, ja. Nähäe, inte författare heller, alltså.

Jag som inte vet vad jag vill med mitt liv. All denna framtid som ligger och väntar runt hörnet, som jag inte vet vad jag vill göra med. Ibland blir jag handlingsförlamad av allt jag vill göra, ibland av allt jag inte vill göra. Ibland bara för att. Ååååå jag vet inte. Jag vill ut och resa, se världen. Drömyrket är sponsrad turist utan förpliktelser, men det kan bli lite svårt att få tag på.

2 kommentarer:

Mel sa...

Det låter som ett rätt trevligt yrke måste jag säga! Jag skulle lätt kunna tänka mig att skicka hem lite bilder och artiklar om jag fick betalt för att resa runt och se världen. Jag är inte så kräsen, lite kan jag producera medan jag ligger på stranden med en paraplydrink!

Klagan sa...

Nej, inga krav, tack! I så fall skulle det vara för att jag själv ville. frilansare på mina villkor, lixom...