20 december 2006

Paus

Ja, det är tentaperiod. Tenta om två dagar. Plugget hänger över mig.
Så idag har jag kokat knäck! Första gången jag gör det ensam, utan mamma. så det blev lite konstigt, det är ju alltid hon som kokar och jag som sätter fram formar och käkar upp det som hamnade bredvid. ...vilket blev endel. det är ju det som är det bästa med att bestämma själv. Men ingenting går upp emot att göra knäck med mamma, då är det jul på riktigt. Inte ens den gigantiska knäckklubban jag gjorde av bottenskrapet. Men nästan. Åh, jag kommer ha sjukt ont i magen ikväll. Härligt. Nämnde jag hur mogen, ansvarstagande och vuxen jag är?

7 kommentarer:

Moni sa...

Dyker in för att tacka för inspiration och handfasta råd i knäckfrågan och ser att du oxå är i full gång med knäckkokandet.
Tjusiga!
Men första gången utan mamma? Du verkar ju vara en riktig knäck-master!
I alla fall: tack! :)

Klagan sa...

ojoj, nu får jag knäckhybris. Tack för beröm, bara glad att hjälpas åt. :)

Chrille sa...

Du är nästan min förebild när det gäller vuxenlivet. Koka knäck liksom...

Jag har inte ens ett strykjärn. Vad är motsatsen till vuxenpoäng?

Klagan sa...

hmmm... heltomt i skallen.. dräggpoäng kanske?
det är jag också ganska bra på. har bland annat hänt ett antal gånger det här halvåret att jag gått och köpt underkläder för att slippa tvätta på ytterligare några dagar.. det blir lätt så..

Chrille sa...

Antingen är du bara omogen, eller så är du jävligt tät.

Klagan sa...

satsar mina slantar på första alternativet

Mel sa...

Oj, knäck...det var länge sen man gjorde. Sist jag gav mig på det var det i micron och jag lyckades smälta hela plastbunken knäcken skulle tillagas i...