11 december 2006

Regnoväder

Kan man regna bort? Det känns lite som om det är påväg att hända. Tur att jag bor på andra våningen. Nej, inte ur inbrottssäkerhetssynpunkt utan att förhoppningsvis slippas svepas med i den kommande flodvågen som kommer svepa fram om regnet fortsätter att forsa såhär. Lite avis på dem tre våningar upp, dock. Skulle sitta tryggt och fint där uppe... mmm...

Funderade på att dansa soldansen påväg hem från stan förut idag, men jag hade fullt sjå med att parera vindstötarna. Varför bor jag vid kusten i sverige och inte australien? Där regnar det i alla fall någorlunda varmt. och när det är kallt är det ...fan, som nu ja, glömde det. men då brukar det vara torrt!

Jag känner av att det nu är två år sedan jag var där, down under, aussie, oz... mi manca... jag vill ha massa pengar, så jag kan resa till de ställen mitt hjärta behöver. så sant som det är sagt, fritt översatt, hemmet finns där hjärtat bor. mitt är så splittrat bara. lite jobbigt.

Inga kommentarer: