03 december 2006

Sömnsvårigheter

Knasiga drömmar och sömnlösa nätter har förföljt mig hela veckan. hoppas på ett slut i natt. Igår natt slängde jag av mig täcket i sömnen flera gånger så att jag vaknade till av att jag frös, var tvungen att leta upp täcket igen bara för att upprepa proceduren.. suck. på morgonen vaknade jag av att jag låg och huttrade i fosterställning. Haft trevligare mornar. En annan natt satte jag mig upp i sängen hela tiden, tände lampan och letade efter den där jävla ormen som låg å slingrade sig i sängen å inte lät mig sova. eller spindeln, den var också rejält irriterande. Tidigare i veckan kunde jag inte sova alls å vaknade framåt småtimmarna. Saker blir så himla mycket jobbigare om jag inte sovit ordentligt. Som att festa till exempel. så då händer det ju att man somnar till i soffan å ligger å snarkar på efterfesten. Dessutom sitter jag och nickar till på föreläsningar, vilket förstås kan bero på flera olika saker.

Svårt när jag inte kan sova på nätterna. Men nu händer det i alla fall saker på dagarna som får tiden att rulla iväg. Ta mig till andra psykiska lägen än "det är så synd om mig-stadiet jag vet inte vad jag ska ta mig till buhu självömkan". Skönt. Jag är ganska tillfreds trots allt. Goa vänners lag.

I onsdags lämnade S mig ensam på dansgolvet med en 33-årig desperat man som höll på att bryta med sin flickvän. Ingen bra idé. Då gick jag hem. Lätt irriterad. Jag vill inte vara ett substitut, jag vill inte vara ett strul, jag vill inte vara ett ligg, jag vill inte vara underhållning för stunden. Ska det vara så mycket begärt? Fem i tre-ragg är nog det värsta som finns.

1 kommentar:

Klagan sa...

å när vi mötte honom i videomixbutiken i söndags var han inte alls desperat singelsökare längre, då var han så mysig mot sin flickvän, så. Suck.